Sedan sin stora triumf i World Series of Poker Main Event 2006 har Jamie Gold varit i ropet i pokerpressen, i TV och i liveturneringar över hela världen. Jamie var en välkänd talangscout och manager långt innan han vann $12 miljoner i WSOP, och nu har han valt sin egen agentur i Poker Icons. Den snabbt växande agenturen har rekryterat proffs från hela världen det senaste året, och samarbetet med Gold är efterlängtat från båda parter. ”Jag är väldigt glad över att få tillhöra Poker Icons team. Deras internationella närvaro och pokerexpertis gör detta till ett perfekt samarbete. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med dem,” säger Gold.
Jamie har alltid varit väldigt engagerad i välgörenhetsarbete, och hans bakgrund inom showbiz har gjort honom till en perfekt konferencier på flertalet välgörenhetsgalor och events. En av de 40 tillställningar som Gold har jobbat med sedan vinsten 2006 är the Sunflower Children Charity Poker Tournament. Som sitt första uppdrag i Poker Icons stall kommer Jamies engagemang med Sunflower Children i år att bli lite annorlunda. I samband med årets Filmfestival i Cannes, samarbetar Wilhelm & Karl Maybach Foundation och Sunflower Children Foundation för att arrangera en kändisturnering för sina välgörenhetsprojekt, och Jamie Gold kommer att vara en del av första priset. Turneringen sponsras av Everest Poker och äger rum den 17 maj, och den lyckliga vinnaren får inte bara en biljett till årets WSOP Main Event, utan blir även privat coachad av Jamie Gold.Jamie, som älskar den här typen av arrangemang, ser fram emot uppdraget: ”Välgörenhetsprojekt ligger mig väldigt varmt om hjärtat, och jag är verkligen lyckligt lottad som får hjälpa till med detta i kombination med min pokerkarriär.”